Första tävlingen för mig och Jouline tillsammans.

Tänkte ta att berätta dagen. 
Idag steg jag upp runt 7 och stack till stallet runt 8. Mamma hjälpte mig att knoppa Jullan och göra henne fin. Sen bar det av till dressyrtävling. Jag var väldigt spänd och nervös, tänkte att detta kunder gå hur som helt inprincip. När vi kom till Malmö Ridklubb fixsade vi Jullan och gjorde henne klar sen red jag fram henne. Hon var lugn och harmoniks ytterst lite spänd. Tränade på lite ökningar på henne, övergångar, galoppen att bi behålla den i bra och lagom takt, allt bara satt som de skulle. 
 
Kom in på banan hon var en anning tittig för dommar bordet och var lite spänd varje gång hon gick förbi, och då blev hon i lite högre form. Men hon var super fin annars, lite spänd vid kortsidan vid dommaren och lite stark i högergaloppen, men annars jätte fin. Detta var våran första tävling tillsammans. Och det gick super bra för att vara första starten tillsammans. Jag räknade med att åka hem och få kanske lite på 58-60%. 
 
Men dommaren var mer än nöjd med mig och gav mig 64,83%, och jag kom TVÅA, på placering och hela köret, började nästan gråta av glädje. All vinter träning har jag själv åstakommit, UTAN tränare endast två gånger för tränare. I protokollet stog det "Halten längre fram -2 och om jag inte gjort halten på X och gjort den längre fram hade jag VUNNIT. Så ni annar inte hur lycklig jag var, svävade på moln hela dagen. Så duktig min prinsessa. 
 
När vi kom hem fick hon inviga fina vädret utan täcke, hon älskade det. 
 
Imorgon kommer en liten "puch" film på oss, vill ni se den så fixar jag det till er.
 
Men nu ska jag sova, en lång dag imorgon i skolan + tandläkaren. Är super trött efter en lång dag med ponnyn. Hon är så underbart vacker min ängel.
 
 
Nästa dressyr kanske går ännu bättre då jag kommer öva på varje "punkt" jag fick som var liiiite negativ. Fan vad bra ponny jag har. Och en liten klapp på axeln till mig själv med hihi..
 
Bilden i mitten längst ner är från idag. Tack för bilden www.leggohouse.blogg.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0