Det hemliga inlägget!

Har nu fått frågan av frida att skriva om min älskade Jouline från början till slut. Självklart kan jag göra de och nu när jag äntligen fått tid så kommer jag nu göra de.


Jouline en vacker d-ponny som jag älskade ovasett. Det började med att jag och mamma åkte runt och kollade på d-ponnysar en dag. Jag fastnade för en liten ponny på 144cm. Han va fin och hoppade mycket bra och var inriden och hade tävlat ganska mycket. En erfaren ponny. Men han var väldigt dyr. Dagen efter såg jag och mamma en annons på Jouline. Vi åkte till Gränna där jouline stod och skulle provrida henne. En ponny som inte var erfaren hon var skygg för okända människor och var svårfångad i hagen och sprang ut genom dörren från stallet. Men när jag fick hoppa upp på den fina fuxponnyn Jouline så fastnade jag för henne direkt. Hon hade inte gjort så speciellt mycket men man märkte att hon gillade mig och jag gillade henne. Hon va pigg och glad och sökte efter hindrerna. Jag sa till mamma att henne ville jag ha. Men mamma ville att jag skulle ha den andra ponnyn. Dom ringde och sänkte priset för ponnyn på 144cm och ville att jag skulle ha den men NEJ. Jag hade bestämt mig för min Jouline. Okej sa mamma. Men först måste vi se hur hon går i terrängen. För de va de jag skulle satsa på. Vi tog ut Jouline på en terräng bana då vi testade henne. Hon gick som tåget. Hoppade vatten, gravar, stockar, banker allt. Ingen tanke på stopp. Även då insåg mamma att den hästen ska vi ha. Jouline blev äntligen min.
När jag fick hem jouline så valde jag att de var fälttävlan jag ville satsa på. På vägen gav de oss både framgångar och motgångar. Motgångarna ledde till att kämpa mer och framgångarna gjorde oss glada och gav oss en exta kick. Vi åkte ner till skåne, till örebro, till stockholm för att träna terräng och tävla. Alla tränare gillade våran fina Jouline med den härliga galoppen och de fina benlyfften. Dom tävlingarna jag minns bäst är Lag-SM 2010 i Örebro då alla vägrade ut sig på vattnet i terrängen. Men inte Jag och Jouline. Hon gick som ett spjut rakt igenom vattnet med öronen frammåt. Då vi tog en individuell placering. Sen mins jag Mitt DM jag och Jouline vann väldigt väl. Lag-SM 2011 då vi tog SILVER med laget va en underbar dag! Jouline gick som en klocka hela hegen! Men dom två tävlingarna jag aldrig kommer att glömma är mitt stil-SM GULD och min första enstjärninga i Mantorp med Jouline. Vi vann SM på hemma plan där vi hade alla underbara kompisar som hejade på oss. Vi red felfritt i terrängen och fick högst stilpoäng som la oss i ledningen. Sista dagen var det hoppningen. Då jag och Jouline startade sist utav alla för att vi låg först. Vi har aldrig varit så fokuserade någon gång. De va helt tyst på läktaren och jouline hade fokus på varje hinder. Vi kom i mål felfria då jublet på läktaren bara for ut. Vi fick gå först in med SM täcke och SM rosetter. Jouline trivdes som ficken i vattnet när hon fick alla blickar på sig, mer än vanligt.
Detta gav mig och jouline en schans att få vara med i LANDSLAGET. Vi blev uttagna och Jouline och jag klarade alla "hopp prov" Hindrerna låg på 1.15m och jouline gick som en klocka. Vi satte nu vårat namn på kartan! Vi va nu med i smeten. Vilket va väldigt kul!

Sen min första enstjärninga start var helt otrolig. Vi låg tvåa efter dressyren då jouline gick KLOCKRENT med 48 straff. Hoppningen var jätte lerig och jag var orolig för att jouline verkligen skulle hoppa. Men de va den böästa rundan vi gjort tillsammans. Vi gick runt felfritt och glädjetårarna kom från mig, mamma och alla vänner som var med och kollade. Alla berömde denna fina jouline. Sedan va detut i terrängen. Då jag vberkligen märkte vilken kämpe jouline var. Hon gav sig inte, hon tog alla stora hinder utan problem. Hon hoppade så fint. Banan va den längsta jag ridit och jag var helt slut men inte Jouline inte. Vi kom i mål och Jouline var fortfarande pigg och glad och jag har aldrig varit så glad.

Att ha haft denna ponny har varit så otroligt kul. Det är så roligt för just terrängen har jag och Jouline lärt oss tillsammans och de är där hon går bäst! Alla har alltid gillat denna Jouline och alltid tyckt att hon har varit så fin. Nu när min stjärna är såld så har lilla Frida fått äran att rida Jouline och jag VET att dom kommer bli så sjukt bra ! Dom ser redan jätte fina ut! Dom kommer glänsa ute på fälttävlans banorna! Och jag kommer hjälpa er och vi kommer ha de så kul!
Frida, skåne tjejen och alla mariestadryttare. Så kommer de bli :D

Sen finns det alltid folk som ska påpeka hur man rider och att man ska göra si och så. Vilket är så onödigt. Lägg den energin på dig själv istället och se till att du själv blir bättre på att rida. Låt Frida och Jouline göra som dom vill, dom kommer ta er ute på banorna. Och va glada för deras skull, de lönar sig i slutendan. Det är en konst. Att kunna vara glad för en annans skull. Finns inget värre än avundsjuka hästflickor. haha, ha kul istället brudar! Allt blir roligare då, alla är olika :D


Frida jag tror på dig, du kommer va Joulines älskling och nu är bäst! Heja frida och Jouline, ni kommer bli BÄST :D <3
Puss och kram!
//Linda joulines förra ryttare. ---> www.lindabolin.devote.se
 
 

Kommentarer
Postat av: Thilde

klart dom kommer lyckas.:) dom klickar tillsammans och jag och cherry står på er sida att ni kommer lyckas ut och sopa rent banorna nu visa dom vart skåpet ska stå för det kommer ni lyckas med. ´Vi tror på er♥
Kram!
Thilde och Cherry<3

2013-01-02 @ 23:23:26
URL: http://thildecherry103.blogspot.com
Postat av: Michelle Skoog

åhh, man kunde bara inte sluta läsa detta :D gud vad kul ni måste ha haft tillsammans. Och herregud vilken häst!!

Jag tror på Frida & Jouline! dom kommer gå långt och dom kommer bli bra <3 <3 <3

2013-01-03 @ 13:33:48
URL: http://michanochrappe.blogg.se
Postat av: Sofie

Lycka till med din ponny Frida! Med din fina ridstil kommer ni gå långt! :)<3

Svar: Tack Sofie, Vi måste hålla igång kontakten saknar dig mega mycket <3 Så gullig du är, Hur går de med Gunvald? :D <3 <3
Frida Olsson

2013-01-03 @ 19:21:08
URL: http://sofiejansson.blogg.se
Postat av: Nora

Jättefin:')

2013-01-04 @ 11:12:43
URL: http://norawestrup.devote.se
Postat av: Nora

Frida, ni kommer gå så fruktansvärt långt! Jag vet de:') love u<3

2013-01-04 @ 11:16:22
URL: http://norawestrup.devote.se
Postat av: Matilda

Åh! Rös när jag läste detta inlägg! Tror verkligen du är Sveriges framtida hopp i fälttävlan!

2013-01-04 @ 20:46:37
URL: http://absurd.blogg.se
Postat av: sandra

finisar <3

2013-01-04 @ 22:15:08
URL: http://sandraledin.blogg.se
Postat av: sara

Sjukt fina bilder! Jättefin häst! :)

Svar: Visst är det! :) <3
Tack så jätte mycket :)
Frida Olsson

2013-01-05 @ 20:17:49
URL: http://saraelsa.blogg.se
Postat av: Felicia :D

Ni är så fina tillsammans frida , tror verkligen på er. Ni kan bli något riktigt stort framöver. <3

2013-01-06 @ 20:08:50
URL: http://feffiiis.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0