Detta kommer bli riktigt bra.

Jag har fått många frågor om vad jag har för mål med Jouline. 
Jag har oxå funderat mycket över vad mina mål ska vara. Vad jag ska sikta på och så. 
Jouline är en riktigt duktig ponny inom fälttävlan, jag har en stor chans på saker där. Fälttävlan är det jag kommer rikta in mig på till 100%. Men jag tycker även att det är viktigt att variera tävlingarna mellan hoppning, dressyr och fälttävlan. Mina mål inom fälttävlan är SM. Jag har höga mål där som jag vill kunna klara. 
Fälttävlansbankortet för Tågarp och Dagstorp år in betalt och jag kan rida där hur mycket jag vill och när jag vill. Självklart ska jag träna för min tränare, om hon har tid. 
 
Under 6 månader har jag haft mål som varit: Ta det lugnt och hitta in känslan. 
Jag ville kunna rida henne i dressyr och hitta in känslan där först innna jag kanske började hoppa. Jag vill kunna hitta en del knappar och inte bara hänga med som en vante och ha 0 i kontroll. Jag är så himla glad att jag tagit det så pass lugnt och tagit allt i min egna och lugna takt. Nu ser jag förändring i min ridning. På bara 6 månader. Och jag är så fruktansvärt glad över detta. Många har varit på mig "när ska du hoppa", men jag har alltid sagt "jag vet inte". För jag ville känna in rätt tillfälle för det och kunna känna att nu är vi redo. Och det var vi. Nu har vi hittat varandra som hande i handsken och jag vet att detta kommer kunna bli riktigt bra, jag tror på oss. 
Jag ska börja för tränare en gång i veckan nu.
 
Inom hoppningen har jag många små detaljer som jag vill träna på, kunna kanske ha samma takt igenom en hel bana. Kunna hitta bättre rytm, träna mycket kombinationer. För jag vill verkligen hitta alla detaljer. För jag vill det ska bli bra. 
Mitt mål inom hoppningen är väll att starta en LB och kanske LA, kunna känna oss säkra på höjden och bara ha kul för det är ju faktiskt terrängen som vi ska köra på i. 
 
I dressyren, vet jag faktiskt inte. Hitta fler knappar i allt, och kunna köra på i vanlig takt. Jag ska börja träna för en tränare varannan vecka som det är tänkt (dressyrtränare) för att få lite insperation. Jouline är riktigt fin i dressyren, hon har ju i grunden gått dressyr.
Hon har höga ambitioner i alla tre grenarna. Nu ska vi bara ge allt träning och se vad tiden kan ge oss.
Jag tror på oss. 

Kommentarer
Postat av: Evelinn Bladström

Söt hast du verkar ha! :D

Inom ridsporten är det mycket intressanta disskutioner om det ena eller det andra. Var med och tyck till om "nedmätning av ponnyer" på min blogg. Skriv precis vad du tycker och ta del av andras tankar och funderingar.
Sorry om du inte vill ha dom här kommentarena. Ber isåfall om ursäkt!

Ha en brabra första April! :)

2013-04-01 @ 22:51:16
URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0