Upp och fixa på en söndagmorgon.

Var uppe med tuppen idag. Vaknade runt 06:00 väckte mamma och vi körde till stallet för att fodra och släppa ut dem. Jullan var riktigt busig idag när jag skulle ta ut henne, hon hade så brott så hon kastade sig hit och ditt, men tillslut fattade hon att jag bestämde och då slutade hon. Hon stog sen lugnt i sin hage och åt höet i vårsolen. 
Snön ligger vackert i hagen nu, på väg att smälta bort. hagen är fortfarande frusen, och valde att hoppa över ridningen då. 
 
Imorgon blir det att sticka till stallet vid samma tid och släppa ut henne. Om jag hinner imorgonkväll så ska jag nog longera Tinto efter sin lilla vila. Och kanske longera Jullan med. 
 
Igår hade jag 6 månader med Jullan. Känns helt underbart. Tiden har ju gått så fruktansvärt fort. har ju inte hunnit stanna upp tiden. Men det bästa är att jag har njutit i vartända sekund. Nu ska vi få ännu fler månader och år tillsammans. 
 
Jag har ju lov denna veckan. Riktigt skönt. Långa sovmorgnar och få ta allt i sin egna takt. Kunna stanna upp lite i tiden och andas ut. Skönt. 
 
Mitt lov kommer vara helt okej. Blir mycket träningar, antagligen träffa en massa vänner. Och fira påsk med hela "stora" släkten. 
 
men ni får ha det så bra. Puss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0