Vad hände igår?

Jo igår hände en helt fantastisk sak. En sak jag inte gjort på 1,5 år.
Kan ni fatta det? 
1,5 år sedan jag var och hoppade. Känns helt underbart. Jullan var hur pigg som helst. Hon drog på så det hette dugga.
Hon hoppade verkligen jätte fint. Vi hoppade runt 80-85. Inga högre höjder imed jag ville ta det lite lugnt i början. 
När vi kom till ridhuset började jag med att rida fram henne på båggar, volter och en massa ökningar o minskningar för att hon skulle lyssna på mig.
I början var hon väldigt spänd men de släppte efterhand.
Jag började med att gå på lite bommar, hitta takten och så. Sedan jobbade jag henne på en stor 20m volter och hoppade någon sockerbit som var i varje sida av volten.
Även här att jag skulle försöka hitta feelingen och takten. Och det gick super det med. Efter hand började jag gå på lite hinder, räcke, oxer och lite kryss. Bara för att få in mera feeling och hitta takten med henne.
I början drog hon på som bara den och jag glömde att ta en halvhalt innan hindret så hon hoppade av alldeles för tidigt. Men efter hand som jag kom ihåg halvhalten så hoppa hon bättre och lite närmre in på hindret.
Hon var verkligen super fin, hon lyssnade på mig, även om hon var övertaggad. 
Vi skulle igentligen hoppat idag igen men imed vädret var så hemskt så valde vi att ta det på Onsdag.
Då ska vi även snacka med min tränare där och höra om inte jag kan börja i en grupp. 
Detta ska bli riktigt spännande. 
Sedan nu efter hand så ska vi börja med fälttävlansträning. Förhoppningsvis om kanske 2 veckor. 
Vill helst komma in i hoppningen så jag vågar lite mer i och med jag varit borta från det så himla länge. 
 
Känner att vi är på gång nu. Känns fantastiskt. 
 
Någon bild ifrån "ögonblicksbilder" ifrån videon pappa filmade! 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

Vilken fin design! :D

2013-03-11 @ 19:04:20
URL: http://skackkorsning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0