Du var inte bara en fyrbent häst du var min allrabästavän! ❤

Snart är det exakt  2 månaders sedan du försvann. Jag saknar dig mer än vad ord kan förklara. Du var den som alltid var i min närhet. Så fort jag var ledsen var det du som alltid gjorde mig på ett toppen humör. Du spred glädjen i mörkret du gjorde världen ljus för mig. Alltid när jag var i stallet och jag var ledsen var det alltid dej jag gick till allra först, även om du är en häst och inte kan prata så vet jag att du förstår mig. Du var mer än bara en häst med fyra ben med man och svans utan du var min allrabästavän med hjärtat av guld!
 -
Du var allt för mig. När jag fick reda på vad det var som var fel på dig blev jag helt förstörd,  jag ville inte stå här på jorden utan min bästavän. Jag försökte vakna ifrån mardrömmen men nä det var real life..
När jag var hemma var jag helt förstörd jag hade fortfarande veterinärens ord i mitt huvud
"här är tyvärr inget att göra åt"
 -
Jag kände mig svag. Det första jag gjorde när jag kom hem var att bara sitta på golvet i vardagsrumet och titta på allt vi presterat. Jag skrek ut även inombords. Jag kunde inte sluta gråta det kunde inte vara sant att du skulle lämna mig det får inte vara sant. Snälla frida vakna ur denna hemska mardröm. Men ännu en gång nä det var ingen mardröm det var sant. Bara tanken på att du inte skulle finnas i min närhet kändes förjävligt. Det var ju du och jag och ingen annan. Det var vi som alltid busa i stallet, det var vi som gallopera på ängarna tillsammans. Att veta att jag skulle göra saker ensam utan dig kändes skit bara tanken på det.
 -
4 dagar innan du skulle avlivas satt jag i din hage, jag grätt som aldrig förr. Jag berätta hur mkt du betyde för mig och jag satt hos dig i nästan mer än 1 timme och bara grätt och prata med dig. Jag reste mig upp för att gå tillbaka till stallet precis när jag vänder mig om buffar du mig i ryggen jag vänder mig om och där står du med dina enormt vackra ögon, din underbara silvriga päls och din kolsvarta pannlugg. Jag bara kastade mig runt din hals och ville aldrig släppa taget ifrån dig. Jag tar en godis bit som låg i min jacka och...
jag hann knappt göra vårt trick innan du hade din mule mot min mun och gav mig en puss. Jag har fortfarande bilden i huvudet och jag kommer aldrig släppa det.
 -
Jag hade en dröm den drömmen var att du skulle bli min och det gick i uppfyllelse och nu har jag en annan dröm och det är att jag ska få träffa dig igen!
 -
Jag saknar dig min busiga, gossiga, söta, fina ponny du förblir här inom mig, i mitt hjärta! ❤
Kommer aldrig glömma din mjuka päls och mjuka mule och dina busiga trick du alltid gjorde!
Snälla kom tillbaka till MIG!!!!
 -
Nu galopperar du på dom evigt gröna ängarna och har inte ont längre, jag hoppas du inte glömmer mig för jag kommer aldrig glömma dig Karlsfälts Puccini även kallad Putte, MIN Putte.
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kornelia

Suuuuper fina bilder! Verkligen en fin häst du hade! :)<3

Svar: Tack så jätte mkt :(<3Saknar han <3
Frida Olsson

2012-08-12 @ 21:04:35
URL: http://korneliias.blogg.se
Postat av: Jacquline carlström

tycker riktigt synd om dig :( <3
han va verkligen så fin!
kram på dig <3

Svar: Tack :(Han var min lilla bebis :´(
Kram <3
Frida Olsson

2012-08-15 @ 22:27:52
URL: http://jacqulinesliv.blogg.se
Postat av: kornelia

tack igen frida! nä jag bryr mig inte om sånt! <3

Svar: BRA <3
Frida Olsson

2012-08-16 @ 20:27:46
URL: http://korneliias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0