Åsikter om skola och framtid..

Känner mig faktiskt väldigt taggad nu till 9an. Jag ska uppnå mitt mål, mitt mål är att kunna gå Veterinärs Linje hehe. Jag älskar att hålla på med djur och kunna hjälpa djur i olika sitvationer. Som veterinär måste man ju så klart gilla djur och kunna klara av alla dom olika sorters djur med deras olika sorters humör. Ända sedan jag var 3 år satt jag hemma och lekte att jag var en berömd veterinär ( jag operarade mina gossedjur ). Jag känner det att man behöver inte bli just veterinär du kan bli djurskötaren på kliniken osv. Om man inte har ett mål som man vill sträva mot vad ska du göra då. Alla har ju en dröm, kanske en dröm att bli bilmekare, bli en berömd friidrottare eller kanske till och med lärare. Min dröm är att bli veterinär eller ja rättar sakt kunna bli något inom veterinärs linjen.
 
Jag tror att dom flesta ungdomar har en dröm. Alla har ju olika drömmar som folk strävar mot.
 
Kan man bli vad man vill ? Ja det kan man om man vill och försöker sitt bästa och gör vad man ska. Man behöver inte bli bäst i alla ämne, alla har ju någonting man kanske behöver extra hjälp i. Så länge man vet att man gjort sitt bästa tror jag att man kommer långt.
Skolor idag är inte en dans på rosor. Det är mkt läxor, mkt stora arbeten, långa dagar och dryga lektioner!
 
Skolan är inte den roligaste platsen att komma till kanske men man får tänka så här du går i skolan i 9 år. Under dom åren ska du ha hyfsade betyg för det är de som avgör om du kommer till linjen man vill. Sedan går du 3 år på gymnasium där du pluggar ännu mer fast du pluggar ju till något man vill bli jag tror att det är så mkt roligare för då vill man bara ta studenten sedan och kunna jobba med det man drömt om.
 
Ja så här tänker jag när det handlar om skolan. bara 1 år nu på väståkra skolan sedan blir det börja på gymnasium. Nu ska jag satsa det sista året!
 
Vad vill ni jobba med och vilket gymnasium vill ni börja på ?
Hade varit kul att se vad andra har lagt sitt mål !
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: kornelia

håller med dig! Man får kämpa för det man vill och om man gör det så finns det ju en chans att ens dröm blir sann! :)<3

2012-08-22 @ 20:15:32
URL: http://korneliias.blogg.se
Postat av: kornelia

ja och skulle det vara att maninte kommer så långt som man vill eller inte blir veter. i ditt fall har man gjort sitt bästa och förhopppningsvis blivit något annat bra! :)

2012-08-22 @ 20:25:31
URL: http://korneliias.blogg.se
Postat av: kornelia

faktiskt ingen aning, eller antingen häst, foto eller mode.. fast nej. vet inte :(

2012-08-22 @ 20:46:13
URL: http://korneliias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0