Att sälja en häst.

Alla ryttare har vi fått gå igenom en tråkig sak inom ridsporten. Det är att sälja, att sälja en häst kan vara jobbigt. Det gäller att ha den ute på annons, bestämma en viss summa pengar, och sedan kommer ju det jobbiga att hitta rätta ägaren för dig som person. Att trivas med dem som köper hästen och känna att hästen kommer ha det bra.
 
För ett och ett halvt år sedan sålde vi min lilla guldklimp, verkligen min ögonsten, han jag gjorde allt med, SM, DM, katalogsfotografering i thule, div1, LA, Allt sådant man bara kunde önska sig.
 
Han var den vi inte trodde skulle kunna ta sig över ett hinder på LA men vad gör han, han tar en helbana och blir placerad. Han förvånnade oss hela tiden, gång på gång överaskade han oss. Han var den ponny som gjorde allt för sin ryttare. Han ville aldrig vara dum, utan tvärtom, göra sitt bästa. 2009 började vi med fälttävlan. 2010 var vi med i SM och DM. 2011 startade vi våra sista tävlingar sedan på sommaren såldes han.
 
Nu kommer det viktigaste med detta inlägget. Det ända vi ville var att han skulle komma till någon som tog hand om han och skulle ha lika kul med honom som jag hade det. Det var det ända vi ville. Efter 3 veckor var han såld. Till en liten tjej på 7 år, helt underbar var hon, hon har följt oss på varje tävling och vi kände dem sedan innan. Allt var klockrent, hon red han som en stjärna och gör det fortfarande. Hon går in på en tävling och soppar mattan. Helt galet duktiga är dem tillsammans. Jag är så himla glad över att han är där han är idag. Han har det underbart, han blir behandlad som en prins. Dem är verkligen så duktiga. Nu har dem snart haft han i 2 år. Tiden går fort, för fort, ibland hinner man inte med. Jag är så glad att jag äntligen ska börja hoppa för då ses vi på hoppträningarna. Aw världens finaste!
 
Ibland kan man känna att man saknar han, men ibland saknar jag inte haan utan jag får istället ett bret leende på läpparna och glädjs med det dem lyckas med och hur bra han har det där. Våran älskade prins. Hade han i tre underbara år, tre underbara år jag aldrig kommer att glömma. Så mycket minne.
 
Du har det så bra!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0