Denna idiotiska transport.

Ikväll kommer det en liten bombning på bilder jag inte lagt upp här innan. Jag hoppas ni håller utkik.
 
Idag red jag ut i det fina kalla vädret, första advent och säkert 5- grader. Jouline var pigg och ville bara racea loss. Men vi skritta bara. Imorgon skulle vi ju igentligen åkt iväg och hoppat, när vi kollat transporten visar det sig att andra däcket oxå var i sönder så det får bli nuu nästa vecka pappa får ett nytt däck på måndag så vi kan åka och hoppa. Men imorgon har jag en film dag iallafall. Det blir att ta med filmkameran och filma min ritt, ta bilder och sedan blir det en film lite senare på dagen. Har ni tips på vad/vart jag kan filma så ge förslag. Kommer även imorgon ta och städa på mina rum igen, nästa helg har vi gäster en massa gäster, ska bli kul. Sedan nu i vecka ska jag försöka komma iväg och hoppa, vem vet vi kanske kan hoppa imorgon ändå om vi kan låna transport, men vi får se helt enkelt.
 
Nä som sagt det märks att vi är i december månad, hästarna är som tokiga. Shetttisen skulle ha lydnadsträning idag i padocken.. hur slutade det tror ni ? Hon hade verkligen energi till max, hon kickade och stegrade och hoppa iväg som en jag vet inte vad, kunde verkligen inte sluta skratta, sedan påvägen in från hagen hoppade jag upp på henne och red in, det slutar oftast med skratt, aw lille tjejen. Kommer kanske en video på henne när hon är klippt i mannen och borstad och inte ser så skitig ut.
 
Ni kanske inte visste det men i stallet vi står i så har dem två andra hästar.
 
En finfin dressyr kille på över 23 år, just nu är han i pension och spenderar sina timmar i hagen och njuter. Han har verkligen varit en riktigt fin kille, fast det är han fortfarande. Han är otroligt snäll och älskar att bli ompysslad.  Han älskar att få mysa med en och att äta godis ur min ficka. Han älskar att bli skitig, dessutom är han vit så ingen bra kombination.
 
Sedan har vi ju lilla Tinto eller Tonita som jag kallar henne för, ett svart/mörkbrunt sto. En glad och spralig tjej på 10 år. Hon kan vara väldigt tråkig men när hon har jag sätter igång med våra bus blir hon pigg som bara den, hon älskar att bli uppsuten på det är öronen framåt och fullfart framåt, brukar hoppa upp barbacka och bara grimskaft. Hon älskar att bli ompysslad men har ett jävla humör när hon inte får som hon vill, typiskt shettisar.
 
Detta är två goa ponnysar, kommer kanske fota dem nästa helg eller något vi får se. Hoppas ni har fått tillräkligt med info om dem nu.
 
PoK  // Frida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0