Hjälmar och Skyddsvästar.

Hejsan bloggen det var ett tag sedan jag blogga nu. Dagen har jag berättat i ett video inlägg så det orkar jag inte skriva upp.
Men jag tänkte ta en hiss/diss.
 
Jag vill HISSA hjälm och väst. Många ungdomar väljer ju att rida utan väst + utan hjälm. Jag brukar aldrig rida utan mina säkerhetsutrustning, Hästen kan vara snäll, ja jo men ALLT kan oxå hända. Man utsätter sig själv för fara. Man kan göra det. Jag tycker att västar är klumpiga osv. Men den skyddar iallafall mig ifrån skader. Även hjälmen kan kännas jobbig men det är bara att bita ihopa. Man gör det för sin egen skull. Jag tycker detta är HISS för säkerhet, men DISS för klumpighet. Men väljer hellre har jag det säkra och klumpiga på mig istället för att skada mig.
 
Det heter SKYDDSVÄST är till för att skydda dig ifrån skader.
 
Har varit få tal gånger jag ridigt utan hjälm och väst men det har varit på vi säger stilbilder. Även där kan ju hända saker, man ska aldrig vara 100% säker.
 
Hoppas ni förstår vad jag menar.
 
SÄKERHETEN GÅR FÖRRE SNYGGHETEN.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0