Nu ger jag allt jag har under 2013

Tänkte göra som alla andra gör just nu på sina bloggar. Dem snackar om hur året har varit.
2012 har varit ett väldigt kämpigt och jobbigt år. Allt har bara gått i mot vind och inget har funkat. den bästa delen utav detta året var sista dagen med Putte att få säga adjö på riktigt göra allt det där man älska en sista gång i hans närvaro. Det är något jag aldrig glömmer.
Sedan var de ju så klart när vi köpte Jouline, Den underbara känslan. Att hon var min. Jag visste redan då att 2013 skulle bli ett tävlingsår för henne och mig.
 
Jag känner att jag har klarat detta året även mina motgångar jag haft. Jag känner mig starkare för varje dag även om man inte är på toppen humör varje dag. Idag har jag fantiserat och tänkt över året, är både glad och ledsen över det. Men nu känner jag att jag ska nya FRISKA tag på det nya året och lämna allt det jobbiga bakom mig, Putte är alltid hos mig, ALLTID även om han inte är synlig så ser JAG han varje dag. Han är där alltid och tittar på mig och ser mina dagar som lycklig med Jouline. För 6 månader sedan var inte mitt ridintresse på topp jag ville sluta rida för jag kände att mina tårar och tankar över Putte hade tagit över. Men dagen jag såg Jouline på en annons när jag bara var ute på hästnet för skojsskull så kände jag hur det kom fjärilar i magen och tänkte NÄ aldrig att jag ska sluta nu ska jag kämpa på, Putte ville inte att jag skulle sluta han vill att jag ska fortsätta och ha KUL. Nu är mitt intredsse starkare än vad det någonsin varit. Man blir stark och tänker annorlunda när hemska saker händer i ens liv. Man är tvungen att tänka om. Jag hoppas att det nya året blir bättre, att visa att man klarar att stå imot olika saker. Att bara säga JAJA och kunna gå vidare. Jag känner mig starkare. Ett år har redan gått och ja det känns ju inte kul att den sista tiden med Putte var så tråkig men han har det bra nu han känner frid och slipper det jobbiga här på jorden.
Jag har inga nyårslöften, fast jo en sak, att gå vidare, minnen stannar kvar men saker som gör dig ledsen ska jag känna mig starkare av och kunna kämpa imot, istället för att bli sårad.
 
 
Jag ser fram imot 2013. Jag hoppas att det blir bra. Ett satsningsår med Jouline. Ett år som ska bli det bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0