Snön ligger tjock..

Gud asså vad jag har bloggat dåligt denna vecka. Känns konstigt att inte ha bloggat men det kommer mera. Som ni kanske ser ute så är det snö ute och det är inget jag uppskattar här borta. Kan inte rida i padocken imed den är igen snöad typ, blir bara 2 meter höga styltor under hovarna. Så lixom ridningen har legat åt sidan nu. Denna helgen kanske vi får fått ordnat min transport, och om vi får gjort det så ska vi iväg nu i veckan och hoppa. Känns taggat och komma iväg nu så man äntligen fått det gjort.
 
Veckan har varit så himla jobbig med typ allt. Jag har varit stressad för att 6 uppgifter skulle bli inlämnade senast torsdag. Var ju sjuk hela förra veckan och ja jag blev stressad som jag vet inte vad. Sedan låg jag efter i 3 prov som jag skulle göra nu i veckan. Ett i SO, ett i NO och ett i gympa. Gympa provet var ett simprov som skulla avläggas i november månad. Var först sjuk den dagen dem skulle ditt, och sedan var jag ju sjuk hela förra vecka och hade inte fått information att man skulle iväg och simma nu denna måndagen denna veckan. Och du skulle senast simma innan onsdag nästa vecka. Var rädd att jag inte skulle hinna med imed jag skulle göra det själv och inte med skolan. Hela helgen var upptagen och nästavecka skulle bara bli stressigt i fall i fall jag inte skulle klara av det. Men som sagt mamma ringde simhallen och bad om en cosh då som skulle bedöma min simkunskap då. Så klart tog ju mamma det tidigaste på dagen en fredag morgon som jag brukar ha sovmorgon på, så dert blev snabba ryck och fixa med det imorse. Vaknade då klockan 05:30. Var i badhuset runt 06:40 och skulle simma klockan 07:00. Och efter 30 minuter knappt hade jag reda simmat bröstsim och ryggsim. Det ända som var kvar var att livrädda. Är faktiskt nöjd med simmningen imorse. Kämpade som attan och bestämde mig för att bara göra det och inget snack om saken.
Jag har ett skit dåligt självförtroende i simmningen. Jag blir nervös och rädd och får typ panik. Hatar att bada över huvudtaget. Men jag gjorde det och är skit nöjd. Blev godkänd och hela köret. Om jag inte skulle klarat det hade jag förlorat mitt idrottsbetyg ( 15 poäng ) och legat på F i idrott men nu kommer jag inte göra det imed jag klarade det.
Känner mig nöjd, självförtroendet höjdes ett snepp där och börjar lita på mig själv.
 
Annars har ju dagen varit helt okej. Blev 1 timme sen till skolan idag, men skit samma..
Morgon dagen kommer det gäster och då blir det nog ingen större bloggning här. Men söndag kommer bli en bloggedag. Men ni får ha en fortsatt trevligt fredagskväll. Ha det nice
 
PoK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0