Dagens ridpass.

Idag red jag lite dressyrträning med Jouline.
Vi red först igenom lite på volter och så i 30 minuter så hon blev lösgjord på båda siderna. När jag skiftade varv så kändes hon lite stel i vänster sidan så jag jobbade lite extra med ställningen på vänstersidan och jobbade på en volt. efter 2-3 minuter var hon väldigt fin i böjningen på vänster och på höger. Så då började jag trava lite på 8 volt och sedan över i galopp. Byte galopp på böjt spår och lite sånt och även på raklinje. så tillslute var hon super fin. Gäller bara att rida igenom henne i båda varven.
 
Sedan var hon lite pigg oxå men vi red på som vanligt och tllslut slappna hon av och bara gick.
 
Har börjat vänja mig över hennes små glädjeskutt nu så stör mig inte lika mkt mer. Pappa ska fixa transporten nu snart så vi kan hoppträna. Jag har inte hoppat sen förra sommarn typ..
Jo jag hoppa första gången när jag provred Jouline, Jouline hoppade som en klocka bara jag som ska hitta rytmen så blir allt toppen bra.
 
Imorgon består dagen av mkt mys med ponnysarna och fota kanske ett par bilder, som kanske kommer upp om ni vill det. Sedan ta en skritt tur vid ån. Ha en bra dag puss!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0