En hästvärld utan avundsjuka kommer nog alltid existera, tyvärr.

 
Jag har min dröm, min dröm att få ha kul med Jouline, ut och tävla med henne och bara ha skoj, Jouline betyder mer än allt annat.
Hon är den som jag möter varje dag i stallet, lägger ner runt 7 timmar varje dag på henne.
Vi har alltid lika skoj tillsammans.
Om inte Jouline funnits i mitt liv just nu hade jag inte pallat detta mer.
Hon var glädjen som spred sig hos ínombords, hon var den jag ville ha, bara hon.
Ibland blir jag så himla ledsen när folk kränker, som tex saker om mig och Jouline.
Jag och min ponny har varandra, vi kommer alltid få höra slängda kommentarer hit och dit tråkigt men så är det, jag riktar bara in mig på henne och inga idiotiska kommentarer som bara gör mig ledsen.
Jag och jouline har kul, vi utvecklas för varje dag.
Hon kan sin sak men de är vi som ska kunna TILLSAMMANS.
Ibland när jag blir ledsen får en klump i magen och känner att jag vill bara hem och... så är det alltid Jouline som möter upp mig i stallet med den där blicken.
Hon fattar vad som är på gång, hon vill mig väll.
När jag går in i boxen vänder hon inte rumpan mot mig utan hon kommer fram till mig, sänker huvudet så jag har hennes öron i munhöjd sedan kan vi bara stå och mysa i flera minuter!
Efter det blir jag glad igen och har så mkt energi.
Hon visar mig var kärlek är, att kunna mysa och ha otroligt kul tsm.
Tack Jouline för att du är min, min alldeles egna Jouline!
 
Ibland får man inte bara kränkande kommentarer utan även kommentarer som gör mig lycklig!
 
 
 
Ibland blir man bara så himla glad att man har människor runt omkring sig som tycker detta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0