Mys dag med Jouline.

Idag har jag varit i stallet sedan 07.00 till 15.40. Vart en lång dag med mycket mys och allt. Imorse delade jag och Jouline på bulle och dricka och lite ahlgrens bilar!
Första gången hon smaskade på bilar. Imorse när jag anlände var det svin kalt minus grader och allt. Så jag bestämmde mig för att gå och vila mig i Joulines box, satt mig i boxen och gick Joulines upmärksamhet!
Det slutade med att jag nästan somnade och Jouline somnade i mitt knä. Hon stog ända uppe vid mig kändes som hon beskydda mig!
Så fort något ljud kom lade hon baköronen, men när jag sa hennes namn tog hon fram öronen och böjde huvudet mer i mitt knä tillslut slutade det med att hon hade sitt huvud där och vi somna nästan!
När jag väll fick ont i rumpan så tog jag fram två halmbalar staplade dom brevid varandra och tog två täcken och somnade där, haha ja chilldag alltså!

När jag red henne idag var hon väldigt pigg och drog ganska mycket men på slutet gick hon super i både vänster och höger sidan!
Hennes vänstra sida har hon lite problem med hon vill inte riktigt böja sig igenom, men beror mycket på mig för jag har alltid haft svårt på vänster sidan på mina hästar, är inte lika stark på vänster som höger!

Nu ligger jag i sängen och klockan är bara 19,10 men är skit trött behöver sova!
Om ni vill vara sociala och underhålla mig så skriv i FB chatten ( Frida Olsson ) eller... KIK friidaao :)


Kommentarer
Postat av: Dina systrar you know

Sv - du är bäst grumman, världens bästa storasyster är du o vi älskar dig så galet otroligt mycket!<33333333333

2012-11-02 @ 11:32:46
URL: http://starsjumpiiing.blogg.se
Postat av: Sanna

visst är jag duktig på att kommentera? :D <33333333333333333

2012-11-03 @ 00:41:53
URL: http://eighthooves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0