Olivia här!

Hej alla Fridas trogna läsare!
Frida ville att jag skulle gästblogga och såklart ställer jag upp för min vän. En underbar vän jag känt i en hel del år och vi har gått igenom allt från lycka till sorg, allt från vänskap till bråk. Och vi har träffats en hel del. Jag minns när hon hade sin vita B-ponny Salsa och jag såg alltid upp till dom som ekipage. Så fina dom var tillsammans och som dom plocka rosett eller rosett. Tur jag inte var B-ponny ryttare då och tävlade. Inte haft en chans ju!


Nu undrar ni säkert vem jag är som skriver en massa på Fridas blogg och kan väl börja skriva att jag heter Olivia Chronwall och bloggar på ( www.lifeasoliviaa.blogg.se ) och är 16 snart 17 år. Jag bor nere i skåne i en liten by som heter Hörby. Flyttade hit för ett halvår sen från Trelleborg. En skit håla till en annan.
Jag går på Hörbys yrkesgymnasium med inriktning fordon. Då jag valde de eftersom jag har ett brinnande intresse för motorsport sen barnsben.

Jag kör folkrace och de vet säkert inte många vad de är. Men de är en otroligt rolig och gemenskaplig bilsport där man får börjar köra året man blir 15.Ett "heat" kör man 6 stycken tillsammans och först i mål vinner. Du kan krocka,rulla och allting. men säkerheten är hög. Du kör 3 kval och sen final om du har poäng till de. De finns allt från 1-dagars tävling till 7-dagars tävlingar. De är lång historia om hur de hela är så orkar inte skriva upp de, ska skriva en gästbloggning och inte en bibel.


Utanför mitt intresse för bilar har jag ridsporten. Jag har ridit hela mitt långa liv på en hel olika ställen. Men de började där min mamma hade häst när jag föddes där jag hade en vit c-ponny. Nästan nyfödd och c-ponny, go girl!
Sen börjde jag på Sydslätten och har ridit där fram till detta året då jag skaffade mig egen häst och vill bara ha eget. Under åren på Sydslätten har jag tävlat och tränat en del ponnyer därifrån och även haft en egen brun c-ponny utanför ridskolan, en riktigt läromästare.
Så är van att tillbringa dagarna på tävlingsbanan, dock på ponnytävlingar.
Men nu för exakt så för 2 månader sen så blev jag ägare till min andra storhäst. Då jag sålde den andra efter en "olycka" Den hade jag bara i 3-4 månader.
Den jag har nu är verkligen lyckan i mitt liv. Hon är ett sto på 5 år, hollstanier och otroligt klokt huvud. En häst jag verkligen tror på. Toppen stam och verkligen otroligt fin!
Hon har varit i Sverige 2 månader och 2 veckor så hon är ganska nykommen till Sverige. Hon hade inget namn när hon kom hit så jag fick själv döpa henne vilket lede till att min underbara prinsessa heter ' Princess Miranda.


Vill ni läsa mer om mitt fullbokade och fartfyllda liv så gå in på www.lifeasoliviaa.blogg.se


Och Frida? jag tror på dig och Jouline till tusen procent. Glad att jag inte är D-ponny ryttare. Hade inte haft en chans mot dig precis som jag inte haft mot dig och Salsa.

 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Så jävla fina ni är Olivia, nu kommer komma långt! <3333

2012-11-06 @ 23:31:44
URL: http://Http://eighthooves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0