4 OKTOBER.

 
Jo iförrgår hade jag studiedag, som sakt det var en chill dag i stallet. Kände mig ganska förskyld på morgonen. Men Jouline piggade upp mig som vanligt.
Sen blev man ju oxå överlycklig att mina små katt bebisar skulle åka till sitt nya hem eller ja en av dom skulle åka. Kändes skönt att det blev en katt mindre.
-
Nu är där tre kvar, som kommer att åka nu snart vet inte vilken dag men snart tror jag.
Jag ska försöka behålla en och döpa den till Frank, tycker det är ett awesome name på en kattunge.
Hoppas alla andra hade en bra tisdag iallafall för det hade jag.
Men jag får ju inte glömma det allra bästa. '
Jag red på Jouline på våran gräsbana. Asså fy fan vad fin hon var, helt otroligt att på bara 10 dagar så funkar exakt allt. Tänk att jag äger en så här fin ponnybus.
-
Jo på tal om Jouline så kommer vi nog snart att börja träna för min hopptränare, vi kommer hoppa lite men inte några större hinder tror jag, vill bara hitta tillbaka hoppkänslan som man hade för exakt ett år sedan.
 
Jouline har verkligen hjälpt mig med en stor del av min ridning, att hitta den otroliga känslan man hade en gång, dom otroligt roliga äventyren vi skappat på knappt två veckor helt enormt. Nu ska jag växla om i ridningen börja med något nytt och blicka framåt eller nä det blir ingen omväxling men det blir en chock att få gå en bana igen och känna hur hinderna kommer närmare och närmare.
-
Dom flesta ungdommar idag tycker att dressyren är tråkig och ger inte någon nytta i ridningen, där har man ju fel. Om du inte hade ridigt dressyr hade du kanske inte haft den feelingen med din häst lika bra. Man måste kunna göra något som inte är kul oxå. Man behöver inte tävla dressyr men träna.du lär känna din häst eller ponny på en helt annan nivå, man hittar kanske knappar som man tycker är roliga och börjar kanske rida mer och mer dressyr och tycker det är mer o mer roligt.
-
Dom flesta säger " Rider du fälttävlan? OJ var rädd om dig, det är en farlig sport!
Ja det kan jag hålla med om men allt inom ridsporten är riskfyllt, Det kan hända olycker i stallet, hagen, hoppning, dressyr, galopp, trav osv det kan hända faror var som helst.
Vi som har en häst är tuffa och kan möta faran i vitögat varje dag!
 
 
 
 
 
Bild ifrån stallet myste me mina två små söta!
                                                                                    Frank!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0