Det går bra nu, det går framåt!

Har verkligen inte varit duktig på att uppdatera. Men hoppas ni står ut ändå.
 
15/10-RIDPASSET  : Gårdagens ridpass var utmärkt. Hon var lite spänd i vänster sidan men det gick. Hade mkt travövningar. Gjorde olika övningar bak o framdelsväning, skänkelvikning, öppna och sluta jag lite sånt smått och gått.
Hade lite ökningar och så i gallopen för att vi skulle sträcka ut i alla muskler.
 
16/10-RIDPASSET  : Dagens ridpass gick super. Hon var lite spänd och orolig men det var bäckmörkt ute det ända vi såg var starka strålkastare av lastbilen som förde ett jävla ljud när betorna tömdes i lastbilssläppet..
Men hon var ändå jätte duktig.
 
Att ta henne i hagen går bättre nu från att hålla på i närmare 2 timmar tar det nu bara 10 minuter. krävs mkt markarbete asså frihetsdressyr grunden då menar jag.
 
JAG GÖR SÅ HÄR : har grimmskaftet i fickan så hon inte ser det, och godis i andra fickan. Låter henne gå runt mig lite tills hon accepterar mig att komma fram och klappa på henne sedan tar jag godis i vänster handen och grimskaftet fortfarande lite gömt i fickan. Sedan när jag gett henne några bitar så går jag bara, då ska hon följa mig på höger sidan med huvudet intill mig. sedan stannar jag o vänder och stannar igen och ger henne fler godisar och sedan knäpper jag bara på grimskaftet. Om ni har problem att ta in era hästar testa detta lite. Vill ni ha video ordnar vi det.
 
GÖR EJ SÅ HÄR  : ha inte grimskaftet synligt om dom är lite nervösa för det, prata inte högljudt uta lugnt och tyst. Gå inte bara fram och stressa på med grimskaftet när du tror du kan ta dom utan ta eran tid och försök att kämpa och ge inte upp.
 
Har kämpat nu i tre veckor äntligen ett sätt som funkar för hela familjen och henne.
 
JO föresten. En gång i veckan har jag en så kallat frihetsdressyr kurs via marken. Som jag övar själv med henne. Jag försöker hitta den där speciella kemin mellan mig och henne. Detta har funkat nu så nu kör vi bara gärnet. Vill ni har filmer på när jag övar med henne så får ni det. Kan bli lite fail ibland om hon blir okoncentrerad men det går!
Vill ni ha film ? :) <3
Bilder från i helgen när jag hade lite övningar med henne :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0