Glädjs med varandra istället!

Jag är en tjej som har ett mål men jag vill aldrig stressa mig in i tävlingslivet, utan jag har ett annat mål
" Att lära känna min häst och sedan komma ut på banan när man är redo"
. Jag vill aldrig stressa för själv tycker jag inte det är rätt för dig som person eller för hästen. Hästen måste få känna av dina hjälper och fatta vad du menar och vi ryttare ska känna av hästen när vi ger olika hjälper, hästen är ju ingen maskin utan en livlevande varelse. Man kan inte bara stessa iväg i 190 utan man måste kunna sakta ner tiden  och ta det i eran takt.
 
Inom ridsporten måste man nog sköta sig själv näst intill. I ridningen finns det väldigt många negativa bitar som man gärna skär bort från den stora kakan. Nästan 90% av ridsporten går ut på att snacka skit om andra ryttare som möjligtvis har lyckats kvala till SM, Globen osv. Och även avundsjuka om hur bra häst ens kompis kanske skaffat osv, resten av dom 90% är människor som glädjs med dig och hjälper dig i olika situationer.
 
´Något som inte faller mig i smacken det är denna avundsjuka och skitsnacket som alltid sprids. Vissa människor är tvungen att diskutera hur mkt den och den och den hästen har kostat och vilka meriter den har!
Man kan inte köpa SM av pengarna men därimot kan man köpa lycka av pengarna där spelar det inte någon roll hur mkt den kostat utan där glädjs man med hästen osv. Lycka för pengar kan man köpa men priset spelar ingen roll. Den kan kosta 20.000, 100.000,, 500.000 osv bara för man kanske köper en SM ponny är det ju inte säkert man kommer upp till den nivån som förgående ryttare gjort.
 
Nu ska jag satsa med min underbara och se hur långt jag kommer men det skiter jag i utan jag ska ha 3 unerbara år med henne och se fram i mot många roliga tävlingar, träningar och uteriter.
FY FAN VAD VI SKA HA KUL HJÄRTAT!
 

Kommentarer
Postat av: Har ingen blogg!

Vad är ditt mål inom ridsporten?
Vilka hästar har du haft?
Vem saknar du allra mest av dina förra hästar ?
Hur högt har du hoppat ?
Allrabäästavän ?
Bästavän?
vad för telefon har du ?
Berätta om din ridhistoria!!!!

Vilka klasser har du ridigt och rider ? :)
Berätta mer om Jouline ? :)

// din vän.

2012-10-04 @ 12:23:50
Postat av: Felicia ericsson

håller helt klart med !
ser SÅÅÅÅ många personer som tävlar sin nya ponny- häst efter bara någon vecka! helt sjukt.
Att lära känna hästen är det viktigaste, att skapa band innan man kommer på tävlingsbanorna ! :)

2012-10-04 @ 17:11:36
Postat av: vanessa

Alldeles rätt Frida, Man ska skita i vad andra tycker och tänker och leva i sin egen bubbla och glädjas åt sig själv och hur fin häst man har. Jag har ofta fått höra att jag köpt min framgång men det stämmer absolut inte.!

2012-10-04 @ 17:15:40
URL: http://vaanessaav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0