Min dröm gick i uppfyllelse del 1.

Jag har sett att en del vill att jag ska skriva lite mer om Jouline lite mer ingående och det gör jag nu.
Jouline kommer ifrån Mariestad som ligger 5 timmar här ifrån. Hon är en tysk import som kom till svergie när hon var 5 år gammal. Jouline är ett sto född 1999 och är alltså 13 år gammal.
 
I sommras var mamma ute på hästnet och kolla på lite fälttävlans hästar medans jag var iväg och jobba. Mamma hade skickat länkar på olika hästar till pappa så han kunde skriva ut det och visa min hopptränare Sophie Albertsson ( Fiffi ) dom olika hästarna. Där var fyra hopphästar varav en var en fälttävlans häst. När pappa kom tog jag papperna och kolla igenom alla annonserna där var tre som jag bestämmde mig för att åka och titta på. Mamma och Pappa kom överrens om att göra en liten så kallad resa för att åka och titta på dessa hästarna som jag ville prova. Mamma ringde och bad om fler bilder och videor och även att bestämma provridningsdag. Vi fick en massa bilder och videor på mailen men jag föll speciellt för den svettfux färgade lilla stoet med den vita gämna bläsen. Jag funderade länge och titta på videona om och om igen, men då sa jag till mamma och pappa
 
- Var finns denna enormt vackra ponnyn?
- I mariestad svarade dom.
- Hur långt borta är det ?
- 5 timmar om inte längre.
 
Mamma ringde till familjen som ägde det vackra stoet och mamma tyckte dom verkade vara enormt trevliga. Vi bestämmde dag då vi skulle åka och titta på henne.
 
Den stora dagen kom och vi bestämmde oss för att åka ganska tidigt.
 
När vi anlände till vandrarhemet som vi skulle bo på under den helgen vi skulle prova henne gick många tankar i huvudet. Den största och den nervösaste tanken var.. Jag har inte ridigt aktivit på ett helt år hur ska nu detta gå. Jag hade ju ridigt hos min hopptränare i minst 1 ½ vecka men jag hade ju knappt hittat min rytm ingenting.
Jag skulle sova på saken och försöka hitta min hästrytm.
 
Lördagen kom och då kom all nervositet. Idag var den stora dagen. Jag skulle rida den vackra svettfuxen vid namn Jouline.
Vi ringde till familjen som hade Jouline och fråga var ridhuset låg vi blev gaidade ditt. Medans vi väntade på att hon skulle komma tog jag på mig alla mina ridkläder och då hörde jag ljudet av en bil och det var då dom kom. Vi mötes av glada människor och framför allt trevliga. Vi lastade ut och där på ridplanen stog den vacka ponnyn som jag skulle provrida.
Allt gick såå himla bra, det kändes som allt bara klickade. Vi bestämmde att åka till deras stall occh ta efterskötsel för att se hur hon var och så. Dagen var såå himla mysig!
Det kunde inte bli bättre en härligt underbar häst och en underbar familj som ägde henne.
 
 
 
 
(Bilderna är från förra ägarnas blogg och facebook! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0