jag saknar allt som har med tävling och göra.

Jag har en framtidsdröm som jag vill sträva mot. Ett mål jag vill klara.
Jag ska sträva och kämpa för att klara av denna dröm. Jag har nya satsningar, en satsning att göra, det jag vill.
Alla kan vi kämpa för det vi vill alla kommer vi en dag fatta att om jag inte hade drömt den drömen eller gjort den satsninngen hade man kanske inte varit den man är idag.
Jag har saker i mitt liv som jag aldrig kommer att ångra mig för.
-
Om jag inte hade haft Salsa från första början hade jag kanske inte varit den person jag är idag,
Salsa gav mig självförtroende han lärde mig rida, att se framåt. Salsa var min lilla ögonsten och är det fortfarande fast han inte är min längre. Jag älskar han här och nu, och föralltid. Salsa lärde mig rida.
Nu har han fortsatt sitt liv utan mig och gett en annan glädje till ett annat barn. ( är så himla glad att Salsa är där han är just nu, han kan inte ha det bättre )
Salsa är verkligen den bästa hästen i hela världen, som gör allt för sin ryttare och för dom han älskar.
Salsa och jag gick igenom mycket... DM, SM, sveland cup, Modell med laget div 1 i thule släpps katalogen mm.
Han är den stiligaste ponnyn på varje tävlingsplats, han har en viss utstrålning som man bara kan älska.
Är så glad att jag har fått åga han i 4 år.
-
Putte eller nä han heter inte Putte han heter Karlsfälts Puccini.
Putte lärde även mig saker, det var inte bara jag som skulle lära han utan det var vi. Vi var ett team. Vi var ett team som gick igenom blod, svett och tårar. Jag har gråtit efter varje tävling.. fast varje gång var det glädjetårar. Glädjen svämmade över. Glädjen att få se min älskade unghäst utvecklas för varje dag.
Det var alltid lika kul att rida dig. Att hitta nya knappar i våran ridning och även få känna glädjen att få överhuvudtaget få sitta på din rygg, det var en dröm att rida dig.
Det var vi allt annat blev suddigt det var vi som steg in på banan och red det var bara vi som klarade oss igenom motgångarna eller lyckan!
Att få ha ägt dig känns obeskrivligt bra. Min dröm har alltid varit att få äga dig, och det fick jag göra. Jag fick se dig utvecklas för varje dag, få känna hur vi har kämpat.
Kommer aldrig glömma vår tid, i mina ögon är du och förblir..
Finast, vackrast, coolaste, bästa, unghästen på hela tävlingsbanan.
 -
Nu har jag ett nytt mål, som sakt ett mål som jag ska sträva mot.
Lyckan över att få känna att nu närmar det sig,
-
Jag saknar allt som har med tävling och träning att göra.
Att få känna nervosteten ila i kroppen, när man sitter i bilen påväg tilll tävlingen och få känna hur man taggar upp, när man rider fram och får känna hur hästen är taggad, Att få höra i speakern (högtalarna) " Nu är det Frida Olsson med ....... varsegod och rid.
Att få höra när man står i startfållan till terrängen och när dom räknar ner tiden 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, RID.
Känslan är obeskrivligt härlig.
-
Nu vill jag ut och tävla och få känna TÄVLINGSFEELINGEN igen.
Nu ska jag satsa till 100%.
 



Kommentarer
Postat av: Rebecca

det är bra! kör hårt!

2012-09-17 @ 08:47:17
Postat av: Jessica

sago salsa!
designen och headern blev jättefin :))

2012-09-18 @ 20:29:39
URL: http://jessiewadst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0