HUR ÄR JOULINE ATT RIDA??

Jag har fått en frågan om hur Jouline är att rida.
Jag tycker det är en ganska svår fråga imed jag bara haft henne i 1 vecka. Men änsålänge har jag hittat ett par knappar.
-
Jouline är en väldigt framåt, pigg och possitiv till allt. Hon älskar att få arbeta och få röra på sig.
När man rider ut är det som att sitta på en tiger. Öronen är spetsade framåt och bakbenen sätter fart i 190km/h haha. Jouline är en väldigt taggad ponny med mkt motor. Hon är väldigt lydig i dressyren och även om du rider ut och hon drar på är hon väldigt lydig att ta tillbaka.
-
Jouline är en typisk tjej. Hon kan bli ganska sur ibland men blir lika snabbt glad. Hon kan vara väldigt känslig som tex när du ska ta henne i hagen det gäller att vara väldigt lugn i hennes miljö.
-
Jag älskar att få rida Jouline imed hon är så himla possitiv, det är ju självklart alltid kul med en ponny som vill jobba. 
-
Jag har redan hittat en del knappar på henne. Jag ska kanske börja hoppträna nästa vecka eller vecka 41. Jag kommer inte hoppa några jätte hinder imed jag inte haft henne så himla länge.
-
Hela 2012 ut kommer jag att träna, träna och åter igen träna.
Och sedan 2013 kanske börja komma ut på lite tävlingar igen ska faktiskt bli jävligt kul.
-
Har inte tävlat på exakt ett år och det ska bli kul att komma igång igen och få träffa alla mina extremt goa vänner inom denna sporten.
-
Som jag har sakt så är ju Jouline en fälttävlans ponny.
Det krävs mkt tid till en fältponny. Det är inte bara träning inom dressyr eller bara inom hoppning utan i alla grenar ( hoppning, dressyr och fälttävlan )
Jag tycker att människorna i denna sporten är såå mkt trevligare. Alla hjälper alla här är inga sura minner bara för att det kanske går bättre för dig än för mig, utan här glädjs alla med alla.
-
När du rider terrängbanan får man höra alla människor som tävlar och dina motståndare hejar på dig och galler " KOM IGEN!!! "
-
Känslan är obeskrivligt härlig!
 
SE UPP NU 2013 DETTA ÅRET BLIR DET FÄLTTÄVLAN PÅ LISTAN!

Kommentarer
Postat av: Felicia e

Vad kostade jouline?
Varför fastnade du för just jouline ?
Vilken är din favorit färg ?
Favorit mat?
Gillar du grisar?

2012-09-30 @ 22:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0