Ska sova nu och sedan imorgon till stallet.

 
Hade tänkt gå och lägga mig nu ska upp imorgon runt 9 och rida Jouline, har inte bestämt om det blir rida ut igen eller rida i padocken får helt enkelt se.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RIDTIPS!
Har ett litet tips till er eller ja inte tips men ja ni fattar. Alltid när jag rider ut så rider jag inte i bara full galopp och iväg utan jag kör faktiskt lite dressyr övningar även om jag rider ut. Ibland blir det lite skänkelvikning och öppna/sluta. Jobbar i ställd form ( när du går på en volt typ ).  Sedan jobbar jag mkt med gasen och bromsen. Jouline är skit pigg och ibland kan hon bli lite stark så det gäller att kunna få stopp på henne, så ibland väljer jag att öka henne på en viss linje och sedan kunna ta tillbaka henne lugnt och försiktigt och sedan öka igen. Inom terrängen är det ju inte bara full fart och iväg utan man måste kunna ha den här gasen och bromsen , kunna ta tag i henne och samla innan ett hinder och sedan kunna öka på långsträckor!
Jag och Jullan tränar mkt på detta.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
känns riktigt kul nu, har redan hittat en hel del knappar på henne så blir väll att snart ut och träna i haglösa igen ska bli skit kul.
 
Men som sakt kommer komma upp en videoblogg i stallet imorgon bitti och även en ridblogg.
hoppas ni har haft en bra dag det har jag haft så jag hoppas att ni kan sova inatt puss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0