Dagens Ridpass och Stallsysslorna.

Jag sitter här och hoppar av glädje. Red Jouline för första gången på väldigt länge. Hon har nog stått i minst 2 veckor känner mig så dum mot henne att inte ridigt men snön har tagit över så himla mycket. Idag märkte detts att Jouline stått så pass länge. Hon hade för sig både det ena och det andra. Hon drog iväg med mig ut ifrån hagen och hoppade upp och ner som en kanin. Helt tokig, så då valde jag att gå in i padocken och busa med henne lite. Efter en liten stund tog hon mer respekt och sprang inte bara på mig. Hon var lerig som en gris. Så jag borstade av henne i närmare en timme. Tillslut var hon klar så vi kunde sticka ut till padocken och rida. Efter att ha skrittat och travat henne i bra form och kontrollerat så ska jag då fatta galopp på kortsidan, ja hur tror ni det slutar? hon hoppar upp i luften drar ner huvudet mellan frambenen och bara galopperade snabbare än vinden haha. Tillslut fick stopp på henne och hon var någerlunda lugn. Sedan fatta jag galopp hon var jätte fin och allt ihopa. Ska byta galopp på medelinjen, då slutar det med 4-5 hopp upp i luften och påväg att sticka igen, men sån tur var det att jag märkte att hon skulle göra så lite innan så jag hann ju stoppa henne, sedan var hon super fin i både galoppen och i traven. 

Haha sedan var hon bara för söt, jag red upp på medelinjen ska göra halt, tar ner henne på tygel hon står riktigt fint med benen, jämnt och bra, sedan ska jag ta fram henne, jag skänklar, skänklar och skänklar igen det ända hon gör att tugga på bettet och står lika fint med nacken och bryr sig inte om mig, sedan smakade jag lite extra så gick hon fram. Ibland får man ju ha det lite kul tänkte nog Jouline. Men allt detta var för hon hade överskottenergi.
Lilla tjejen, busungen. 
Imorgon ska jag rida henne i padocken igen. Lite galopparbete och massa sånt. 
 
 
 
Idag hoppade Tinto på riktigt, hon hoppade 45 hihi. Så söt var hon, om jag sprang brevid sprang hon oxå brevid. Om jag hoppade 20 cm innan hoppade hon oxå 20 cm innan. Hon tyckte det var skit kul.
 
Imorgon är det en stor dag för då är det ihopasläpp med töntarna Tinto och Jullan. Hoppas nu bara att det går bra. 
 
Puss och Kram alla läsare. Ni får inte glömma att kommentera.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0