Går dagens ridning 4/2

Igår så gick jag hyfsat lång dag i skolan. Jag hade bestämt mig för att rida henne så jag stressa som fan till stallet.
 
Jullan Jag red i ungifär en timme. Jullan var ganska spänd och så. Jag var väldigt stressad också så ja vi hade ingen bra kombination. Det blåste som fan och hon hatade det. Men iallafall. Efter att ha ridigt i 20 minuter började hon slappna av mera i nacken och började jobba bra med bak. Imed hon var ganska spänd i vänster och hon hatade när jag red i mot vind, så tänkte jag det att jag kunde ju rida upp på medlinjen och göra volter minst 10-15m varann åt vänster varann till höger. Efter några gånger att ha ridigt så, så började hon slappna av mycket mera och blev mer avspänd. jag har väldigt lätt i höger varvet men vänster är vårt svåra varv, hon kan bli väldigt ställd i vänster och då blir jag irriterad för att JAG ställer henne för mycket bla bla bla. Men jag har börjat lägga fram innersidans tygel lite, och jobbar lite med att få ner henne lite längre ner och jobbar med ytter för att raka upp henne så hon inte gå för ställd. Det har funkat lite från och till men i volterna gick det mycket bättre för då hittade jag in i känslan direkt. Jag gjorde som små åtvolter kan man säga. Jag jobbade henne mest i trav imed hon var så taggad så jag tänkte det att traven var viktigast för att få henne riktigt ner jobbad. På slutet gick hon med hög och rund nacke, flygande steg inprincip. Riktigt fin var hon faktiskt. Riktigt stolt över henne. Känns skönt att få komma igång ordentligt med träningarna nu. 
 
Tinto linnan utan att bocka som en idiot. Jag satte upp ett litet hinder i volten så hon kom i trav mot det och kom i galopp efter, sedan bibehöll hon den runt i ett par varv. Sedan skulle jag ta över henne på vänster sidan, fy F****n vad hon var tjurig då. Hon stannade, började rygga imot mig och fick damp, sedan vägrade hon röra sig, när jag slog med piskan i luften så hoppa hon upp med frambenen i luften och slog med ena benet som en hingst haha. Sedan efter mkt tjurande så började hon trava igång ordentligt. Men efter typ 5 minuter stannde hon och när jag smackade så ställde hon sig på bakbenen, första gången jag såg henne göra det så pass högt, så hon gick nästan över, eller ja hon gick ju över men hon hann komma på benen, så det var inte så farligt. Hon fattade nog sen att det var dumt gjort så hon slutade bums med sina dumheter, till slut kunde hon gå normalt i longeringslinnan. Den lilla token. 
 
Imorgon 6/2 ska jag rida ut på Jullan en sväng på ängen så hon ska få galoppera av sig, vi får se hur länge jag håller mig kvar haha, ja men det kommer nog gå bra. Hoppas jag. Om jag hinner ska jag även longera Tinto lite, i VÄNSTER varvet som mest imed hon tycker det är jobbigt och svårt. 
 
 
Idag kom dem båda när jag kallade på dem. Tinto är väldigt kelen imed hon känner sig ensam nu efter Benny, Hon kommer i galopp och gnäggar. Så himla söt. 
Jullan kör meddet vanliga, komma i galopp och kladda ner benen och hela hennes mage.. 
 
 
Skitiga små töntar.. <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0