Nu ska vi satsa. Vi tar det med storm. Taggad.

Dagens ridpass var helt underbart. Hon gick som bara den. Med fin nacke, bra flytt med tempot, och sådär lagom pigg. Jag kände verkligen idag att jag kunde rida henne ordentligt igenom hennes båda sider. Hon dumma sig inte överhuvudtaget utan bara gick som en klocka. Jag tränade bara i skritt och trav idag, imed där fortfarande fanns snö i padocken, så jag vågade inte riktigt galoppera då om hon nu kanske får för sig att börja sticka eller ta lite glädjesprång. Jag tränade mycket på mittvolten. Få henne igenom stäld i båda varven, och att jag skulle få till en bra sits. Det kändes riktigt bra i min ridning, ibland kändes det som om jag flög på moln med henne, hon sträckte riktigt på steget och då satt jag lite mer tillbaka, trampade ner jänt i båda stigbyglarna och hon bara gick, helt otroligt. 
 
Jag tror att vi båda behövde detta, våran vila för att kunna tagga upp till tävlingssäsongerna. Nu känner jag mig så himla taggad. jag känner på mig att 2013 tävlingsår kommer ge mig mycket glädje, mycket vänskap, så som kunskap, och ett helt fantastiskt år. Nu hoppas jag bara att det blir så med. 
 
 
 
Här får ni även en liten film snutt från ridpasset idag. Tyvärr så har jag inte redigerat den så mycket i Movie Maker imed jag orkade inte riktigt med det, för jag ville bara få in den så snabbt som möjligt. Så ni kommer höra bakrundsljud och lite sånt, men det är inte det ni ska lyssna på utan ni ska bara se på hästen. Här har ni den iallafall. Är riktigt stolt över min ponny. Och faktiskt över mig själv med. Jag ska nog börja träna lite mer själv hemma med olika träningsövningar, så som rygglyft, armhövningar, en massa sånt här för att hålla min muskler igång..hihi ja jag har faktiskt en del muskler tror det eller ej!
 
Men ja nu ska vi träna upp oss ordentligt inför tävlingssäsongen. Mycket uteritter, tempoträningar ute, konditionsträning, mycket galopp och en massa andra övningar.
Vad säger ni om att jag ska börja göra upp ett schema för vad jag ska jobba med på varje ridpass?
Att rida olika övningar så ni får se på video och jag skriver varför jag tränar på just det?
Och även kanske hur jag och Jouline tränar upp oss inför olika tävlingar? 
 
För isåfall ska jag göra en kategori som heter "träningsmetoder" och då handlar det om allt jag rabblade upp precis.
Låter detta intredssant? 
Släng in en kommentar på om detta låter intredssant. 
Så ordnar vi detta. 
 

Ha en fortsatt bra kväll mina fina läsare. 

Kommentarer
Postat av: Ida O

Det låter bra :)
Gör det!

Kram

2013-02-18 @ 08:07:21
URL: http://idaolssonbast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0