Två hästar rastade.

Vad har hänt idag? 
Jo idag så vaknade jag runt 09.00, åkte till stallet runt 11:00. 
Vi började med att lastträna Jullan lite. Efter att ha tränat 15 minuter max så tänkte jag att jag kunde longera henne lite i padocken, så hon fick springa av sig tills jag ska sätta igång med ridningen imorgon. I vänster varvet jobbade hon på¨väldigt bra, med ett bra tempo. I galoppen fick hon sig lite ryck och hoppade och studsa. Hon fick till en del sparkar haha. Men sen hade hon ju sprungit av sig sin busenergi då var hon mycket lugnare sen. 
 
Jag fixade även i stallet, mockade, lade upp mat och alla dem där viktiga sysslorna. När jag var färdig med de, så gick jag ut till Tinto i hagen och körde på lite lek, hon sprang efter mig som en liten hund och var hur glad som helst, ibland får hon värsta frispelet och bara springer racet och bockar som en idiot, stegrar och hoppar hit och dit av glädje. Så imed hon oxå hade stått nu ett tag utan att få gå lite så tog jag henne i longeringslinan med. Idag bi behöll hon galoppen utmärkt, utan att bocka och tappa rytm. För någon vecka sedan fick hon för sig att ställa sig på bakbenen och var då på väg över, sån tur var så hann hon vända sig. Men idag tramsade hon inte iallafall. 
Jag körde även på lite trickträning. Hälsa från ryggen, puss, halv bugga. En massa sånt skoj. Vi är inte precis grymma men jag gör det mer för att Tinto ska få lite mer kontakt med oss, och inte känna sig så ensam nu när inte Benny är där. 
 
Hästarna var verkligen super duktiga idag. Riktigt nöjd. Imorgon ska jag försöka rida Jullan i padocken, köra på lite tempoträningar, en massa volter för att få henne mjuk i båda varven och även lite halter och så för att få henne att lyssna. Jag tror jag kommer köra på det imed hon har fått stå ett tag nu igen. 
 
Imorgon kommer jag nog lägga upp en film som jag påbörjade med för några dagar sedan, har en del metrial kvar för att få den hyfsat bra. 
 
Vad vill ni ha för olika filmer nu framöver? 
Någon film på Jullan och hennes ridpass? 
Något filmklipp från mina förra ponnysar? 
Vad vill ni ha? 
 
Ni får nu ha det så bra, och tack för eran otroliga statestik. Ni har varit kvar även om jag inte bloggat på två dagar. 
Ikväll kommer ett länkbte med en väldigt fin blogg, så håll ögonen öppna! 
 
 
 
Jag och min saknade Putte när vi tog hem en placering!
Saknar detta..

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marta

SV: Okej :)
Har alltid haft stora tävlings drömmar inom hoppning, har dock bestämt mig att lägga det på hyllan på grund av den hästen på ridskolan. Så jag förblir nog en hobby ryttare..

2013-02-16 @ 16:42:18
URL: http://nattstad.se/stalltjej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0