Är det en tur dag idag ? - första terrängtävlingen.

Idag har jag haft den lugnaste och längsta dagen på hela vecka. Vi hade två håltimmar i runt 1 timme. Snacka om att man blir glad. Slapp den tråkiga bilden och den ännu tråkigare SOn. Imorgon har vi svenska och sedan har vi idrott. Imorgon går vi till 14.10. En kort dag. Skönt som fan. 
 
Var i stallet innan, myste med Jouline och prata ut lite. Jag hoppas att snön har försvunnit till helgen så jag kan rida. Hatar när snön förstör allt. Men ja jag ska försöka sätte igång henne nu så vi kan träna. Har tränat lite med shettisen nu även igår och idag. 
 
Ni undrar säkert vad hon och jag hittar på med, men vi tränar faktiskt lite trick. Hon kan Puss, hälsa från ryggen och halv bugga. Hon är inte så duktig men hon måste ju få röra på sig och ha lite kul. En del shettisar förblir hagkompisar och ja dem blir inte lika mycket hanterade eller vad man ska säga en del shettisar går in ut, får mat, strör. Men inte hon, hon rör sig dagligen. Eller ja inte varje dag men ibland blir hon longerad och ibland hoppar jag upp i halsring typ. Hon är väldigt busig så ibland kan hon bocka iväg, så ibland sätter jag ett grimskaft i ena sidan av grimman och om hon får för sig att skena eller nått som en rodeohäst så håller jag bara i grimskaftet och då stannar hon, fast hon har inte gjort det nu på ett tag, men som sagt shettisar kan vara urjävliga. 
 
Dagens fortsättning kommer att vara ganska lugn, kommer blogga lite nu, göra klart en film, sedan ska jag skypa med Felicia. Ska bli nice. Ha en bra dag allihopa. Puss. 
 
 
 
 
bild ifrån när Putte debuterade sin första fälttävlan. Video finns här ↓
 
Han var ganska titig och var spänd i terrängen men efter ett par hinder slappna han av och var jätte fin. Hoppning gick han som en klocka, han tyckte det var skit lågt så han bara hoppade på. Och i dressyren hade vi fått kämpa på framridningen för han var väldigt stark men efter nån minut blev han lugn och avslappnad. Tillslut gick allt så bra. Min fina prins första terräng uppe i falkenberg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0