Åsiktsinlägg om - Behandla inte andra som skit. Dem har känslor precis som vi, behandla andra som du själv vill bli behandlad.

En del har velat att jag ska skriva mer åsiktsinlägg. Jag gillar inte det så himla mycket imed en del kan ta illa vid det man skriver, mina åsikter kan ju faktiskt såra andra.
 
Det kommer mitt åsiktinlägg handla om idag.
 
Många skriver åsikter (negativa) om bloggare, ryttare, vänner, andras ridning, saker, osv. Alla får vi ha en åsikt men till en viss gräns. Åsikter som sårar andra är inte acceptabelt tycker jag. Lika så som skitsnack fast via nätet.
En del tar en uppfattning på nätet och skriver det negativt mot en person.
Många snackar skit på nättet och mobbar andra via nätet.
Det kallas nätmobbning.
Vissa åsikter kan gå så pass långt till nätmobbning.
Jag hatar det verkligen.
Att folk sitter tuffa och starka bakom en skärm, ger åsikter om hur folk rider, eller hur folk tränar osv.
Checka er själva innan ni snackar.
"Hón rider si eller så" "hon rider dåligt"
Men vänta nu är du bättre själv?
Är du bättre än ryttaren eller personen som du trycker ner?
Ta vara på era ord som ni säger, en del skadar och mobbar.
Många kan må så himla dåligt över det just DU sitter och skriver ÅTER igen bakom skärmen.
Åsikter dom är och tolkas negativt bör hållas tyst och ha dem för dig själv, alla behöver inte veta dina åsikter som är mot andra.
Många vet redan om detta och tar kanske åt sig extra mycket av just det. 
Tänk efter innan man skriver, tänk efter om det sårar, det är ju inte värt att såra någon?
Man kan inte skriva vad som helst, det KAN ju SÅRA ännu en gång.
 
Behåll era tankar och funderingar som gör andra ledsna och kom med kommentarer om positiva saker som inte sårar, håll det negativa för dig själv.
Ni som blir sårade av saker bakom en skärm,
Kom igen skit i de, ni vet bäst själva!
 
2013 börjar bra, jag känner lättnad och frihet.
Vänner som ställer upp för mig, underbar familj, underbar häst som jag bara älskar.
Det kan inte bli bättre.
Dessutom att veta att det ska bli ettt underbart tävlingsår nu.
 
Nu drar vi igång 2013 med fart och skojigheter!
Let´s Go.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0