Frågestunden Del 2.

 
Cecilia Pousard
40.Hur "nördig" är du när det gäller TV-serier? nja bara typ såpor som idol, Bonde söker fru, farmen, svenska hollywood fruar ja sådana serier. :p 

41.Har du funderat på vilket program du vill läsa på gymnasiet? Jag ska gå Naturbruk på Bökeberg, inriktning ridning då ju.

42.Vart ser du dig själv om tio år? svårt att säga men hoppas att jag bor på gård, en massa hästar, rider höga klasser en massa sånt kul. <3
 
 
Julia Eweström
43. Finns det några likheter mellan Putte & Jouline?Nä faktiskt inte, jo sötheten och snällheten men inte i ridsättet, Putte var väldigt stark och jobbig mycket ponny att rida, Jullan är mer harmonisk och lydig.

44. Vad är ditt mål med livet? Att komma långt med min utbildning, få ett bra jobb, kunna komma till toppen inom ridning, alltid en dröm. 

45. Vad är det mest overkliga du önskar dig mest? Att kunna träffa Putte igen, en sak jag så himla gärna vill göra men kommer aldrig få det.. 

46. vad är det du gillar med Jouline extra mycket? Att hon får mig att försöka att kämpa imot min största smärta. Skolan och saknaden över Putte. Hon får mig att försöka kämpa på och hon gör mig ycklig till max.

47. Hur gammal blev Putte?Han blev ändast 8 år gammal.. alldeles för tidigt för en så fin ponny som han..
 

48. Hur gammal är Jouline? 14 år i år.
 
49. Din bästavän? Jag har många bästavänner men som jag då kallar det. "bravänner".

50. Din favoritfärg på hästar?Skimmel, vit, svettfux, svart. 
 
 
Felicia Ericsson
51.Vad tycker du om bett, för/nackdelar? Ja asså det är svårt att förklara i bara en liten fråga har många åsikter om det faktiskt men jag kommer ta det i ett åsiktsinlägg. 

52.Gillar du ärtor? Nej usch fy..

53.vad tycker du om spö, sporrar? Spö och sporrar är bra till en viss gräns, många använder det som en bestraffning då jag tycker det är väldigt fullt mot hästen att bestraffa på det sättet eller över huvudtaget. Om man använder det på RÄTT sätt är det helt okej för min del.

54.Bajsar jouline mycket i boxen? Haha ja, sto.. 
 

55.Något du ångra? Alla har vi saker som vi ångrar fast på olika viss.

56.Favorit artist? Har väldigt många olika, men nämnde nån i någon annan fråga innan.

57.hur länge har du ridit? sedan jag var 5-6 år så runt 10 år.

58.har du någon¨gång varit med om en ridolycka? isf hur och när. Ridolycka och ridolycka, men ja det med Putte. Hände hemma i padocken, hemsk dag.

59.vad är det högsta du hoppat? 120-25 

60. vad är det pinsamaste du gjort inom ridning? När jag glömde banan, inget kul men det händer alla nån gång, men tycker det är pinsamt när man kör långt ditt och typ pajar allt själv :p

61. hur många gånger har du trillat av? haha ja jag sluta ränka haha.. Men en hel del gånger ;)

62. vilken är den värsta avramlingen? När Salsa bocka av mig efter ett hinder då han inte sluta bocka så landade jag på huvudet som tur var så tog jag tag med händerna av ren reflex annars hade jag kanske brutti nacken..
 

63. Vad är det ''största''' du vunnit? ex. stor rosett, täcke osv. Sveland Cup Riksfinal 3a i heela cupen, en ganska storcup i svergie. Jag och Salsa var 3dje bäst i svergie <3 Vann en massa saker då, täcke och en massa små produkter, rosetter som var stora hehe.. <3 

64.har du hoppat med jouline? om inte, när ska du? Jag ska göra det såå fort snön är borta. 

65. hur lång är du ? Jag är väll runt 1,58 kanske.
 
¨66. vilka bloggar läser du? En massa olika, kommer länkbyten på dem snart.

67. hur kom det sig att du ville börja blogga ? tänkte det kunde vara kul att skriva som en dagbok om min ridning och så, jag hade ju en blogg innan vid namn www.teamfuture.blogg.se den handlade om Putte i största del. Men ville lägga ner den då när Putte gick bort, då startade jag upp denna bloggen som jag kommer vara aktiv på. Om min och Jullan framtid med hjälp av mycket träning för att kunna nå toppen. <3 

68. Favorit ämne i skolan? No, Musik, Svenska, Idrott

 69. Dina närmaste kompisar? Har många personer som står mig nära på olika viss.

70. när du ska börja träna terräng? Så fort säsongen drar igång, banorna är inte öppna just nu.

71. Hur många schbrack äger du? Typ över 30 kanske..

72. Hur är du som person? Tävlinginriktad, ingen dålig förlorare, omtänksam, snäll ja det är svårt att beskriva sig själv. Kan bara fråga mina vänner det hehe. Vad tycker ni haha ? 

73.Tränar du? T.ex springer m.m  Nä det gör jag inte på grund av dåligt med tid och så. Men till sommaren och till då det börjar bli ljusare på kvällen då kommer jag dra igång med träning.

74.Vilket är ditt favoritschabrak? Har en massa ju så svårt att välja..¨mitt Exlusiv Horse Wear kanske.

75. vad stör du dig på hos människor ? Omogna människor, egoister, kastar skit på folk och sedan är allt som vanligt, svikare, oärliga människor, Ja det mesta som dem flesta tycker. 

76.varför föll du för Jouline? Hon hade charm, vacker, utstrålning, power i ridningen, Allt det underbara
.

77. vilken färgade outfit föredarar du? tex, utstickande chock rosa eller marin blå tex! Chock rosa kanske, men själv använder jag svergie OUTFIT i terrängen hehe. 

78. ska du gå upp till storhäst sen? isf ska du sälja jouline? ja det är tänkt så, beror lite på imed dem har ändrat reglerna så man får tävla mot små storhästar. Så ska höra mig mer för det så får jag se. :) 

79. städar du ditt rum ofta? OOOOH JAAAA VERKLIGEN ALLTID ÄLSKAR ATT STÄDA.. SÅKLART DÄRFÖR DET ALLTID ÄR STÖKIGT HÖHÖ..

80. gillade du mina fina frågor? Ja självklart :) <3
 
 
tack för alla frågor, underbara är ni, tack än en gång <3
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ebba ~ Hästblogg

Superfin header! Har du gjort den? :)

2013-01-27 @ 14:52:59
URL: http://northons.blogg.se/
Postat av: ida

Superfin blogg! Kolla gärna in min blogg nån dag.. ;) Allt bra med dig??? Kraam! <3

2013-01-27 @ 16:51:47
URL: http://idabolander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0