Hur regerar ni på dem orden ?

Kärleken till n häst brukar inte "ohästkunniga, eller intredssearade" vilja tro på. 
-det är bara en häst snälla.
Men nej det är inte bara en häst, det är en vän, en bästavän om inte till och med ditt allt. En häst är den du kan snacka med om allt. Vi människor får för oss dem lyssnar. Men vem vet det kanske dem gör oxå? 
Jag tror på kärlek mellan häst och ryttare. Man skapar ett band tillsammans och sprider glädjen i varandras liv. Mina ponnysar har gett mig glädje på olika viss, på olika sätt. Den ena har mina tårar, en annan har min lycka, och den andra har min stjäl. Hästar hjälper en mer än någon annan. Man kan säga vad som helst till dem, dem skulle aldrig svika. Hästar eller djur över huvudtaget är ens bästavän i närvaron. Jullan har min glädje i livet, mitt hjärta. 
 
Många människor förstår inte glädjen och lyckan som är så enormt stor immelan varandra. En lycka bara man kan skapa på så få dagar. Hästar kan man lätt prata med, du lär känna dem, sedan är dem din bästavän. Jag litar inte på någon inte till 100% iallafall. Men det kan jag med Jullan. Lita på till hundra procent. Jag tror att många har samma åsikt. Att hästen är din bästavän. Din livsfrände. En du skapar minne med i varje tillfälle. 
 
Hur tycke ni och känner ni om det här med folk som säger " det är bara en häst?" hur regerar ni på det ?
 
 
Jouline är min bästavän.
Den jag delar mitt liv med, den jag delar allt med. <3

Kommentarer
Postat av: Ida O

Muscot( min skötponny) är min bästa kompis så jag ser honom absolut som en bästa vän så jag tycker inte bara att det är en häst utan ens själsfrände som du skrev.

Kram!

2013-02-12 @ 17:36:09
URL: http://idaolssonbast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0