En relation så stark.

Fick en fråga för ett tag sedan om Jouline. 
Vad vi hade utvecklats med under den tiden jag haft henne, våran relation till varandra osv. 
 
Jag och Jouline har hittat varandra som handen i handsken.
Jag vet vilka knappar jag ska trycka på. Jag vet hur jag ska handskas med henne. Imed Jouline är så pass känslig som hon är måste man vissa henne tilit och att hon ska acceptera dig. Hon gör inte det med alla, men det har ho gjort med mig. Hon kommer när jag kallar, myser när jag vill. Jag gav henne den tiden hon behövde för att förstå att jag var hennes nya ledare. Hon acceptera min hantering och ridning. Hon fattade att det var vi två som var teamet nu. Jag har ju haft ett rejält uppehåll efter Puttes bortgång, ja man kan nästan säga ett år utan daglig ridning. Jag har varit väldigt ringrostig i min ridning, har inte riktigt hittat den känslan jag hade innan, men jag är på god väg iallafall. Jullan har hjälpt mig mycket och lyft upp mitt förtroende. Hon fick tilit för mig och jag för henne. Från början när jag red henne var jag väldigt försiktig. Jag var rädd och osäker, våga inte riktigt ta tag i henne på de sättet som jag gör nu. När jag gjorde det med min förra på slutet så ja..inga detaljer helst.. 
Jouline är annorlunda hon gör det jag ber om, fast det måste vara mycket jobb för att bli något av det. Min ridning är förändrad nu. Jag rider med mer power, vågar ta tag i henne, kräva mer, och Jullan bara gör det. Inget tjafs utan bara fullfart framåt. Vi har haft mycket jobb att få in henne från hagen då hon spänt sig och sprungit iväg. Man fick inprinscip jaga henne, men menar inte att springa efter henne utan menar att gå in och försöka gå efter osv, jag lockade med spannar med mat i bara för att få hennes uppmärksamhet, men det funkade inte i längden. Jag kunde hålla på i 30 minuter, 1 timme, 1,5 timmar. Det var jobbigt men tillslut kom vi på ett sätt för att få henne mer uppmärksam på oss och acceptera oss på marken och förstå att vi ville ha hennes tilit, vi körde med följa john leken hon skulle följa mig i viket moment som. Skritt, Trav, Galopp osv. Nu tar det knappt 3 minuter att få in henne ifrån hagen. För mig känns det otroligt underbart. 
 
Jouline är en ponny som måste få ta sin tid att känna in personerna vid sig.
Kunna få acceptera dem i sin egna takt. Utan stress. Jouline och jag har ingen stress. Vi tar det i vår egna takt. 
Folk får säga vad dem vill, men det är jag och Jouline. Jag är en ny ryttare och hon är en ny ponny för mig att rida. 
 
Här får ni lite bilder under olika ridpass.
Där man ser även min förändring i min ridning, och hur jag rider henne. Jullan kan och nu ska hon få lära mig vad ridning igentligen handlar om. 
 
 
 
Första dagen hos mig. (tredje gången jag rider henne).↑
 
I mitten av våra månader tsm. ↑
 
För två månader sedan. ↑
 
För typ 1 månad sedan.↑
 
För en vecka sedan. ↑
 
Idag.
 
I början red jag henne lång och låg.
Sedan började jag våga mera och tog upp henne lite mera, sedan har jag fått upp huvudet mer och mer på varje bild, Jag sitter bätrre i sadeln, inte så framåt lutad och ingen ojämn vikt. har handen mer upp och mer skarp med blicken. Jag sitter även djupare i min sits. Får upp min hand mycket bättre. Blir bättre i mina hjälper. Jag känner mig på gång nu. Har mycket jag själv vill träna på nu och som Jouline ska få lära mig. 
 
Om jag får skryta för mig själv. Så har jag en jävligt fin ponny. Sen får ni säga vad ni vill.. 

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Sv: Ah precis den är ingen höjdare, de är därför jag vill ha ny osv, så lite så! :) <3

2013-03-07 @ 20:23:02
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Sv: Vad är debutant? :) De va min debut men de kanske är samma sak haha? eller mena du om de va en riktig lokal tävling isf var det de! :D

2013-03-07 @ 22:38:24
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Ebba

Så himla fin häst! Och ni är väldigt fina tillsammans :D

2013-03-08 @ 21:31:47
URL: http://northons.blogg.se/
Postat av: Ebba

Så himla fin häst! Och ni är väldigt fina tillsammans :D

2013-03-08 @ 21:31:48
URL: http://northons.blogg.se/
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Sv: Jaha nä det var P70 :)

2013-03-08 @ 23:07:35
URL: http://ponnydressyr.se
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Sv: haha trodde de va p60 :$ haaha har ingen bra koll på fälttävlan :D

2013-03-09 @ 00:43:16
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0