Fler lediga dagar.

Har inte alls varit någon vidare bra på bloggningn nu denna veckan. Har haft en massa läxor och en massa stalljobb. Imorgon är jag ledig ifrån skolan pågrund utav att värmepumpen i skolan har gått sönder var knappt 10*C inomhus. Så vi fick ledigt. Är även ledig på Måndag. 
 
Måndags ridpass: I måndags red jag Jullan i mycket galopp, i mycket förvänd galopp. Hon tyckte det var ganska jobbigt imed hon var så pass pigg men det gick ändå bra. Red även skänkelvikningar i både trav och lite i galopp. Fram och bakdelsväningar. Och en massa öppnor och sluter. Hon förflytta sig bra för skänkeln imed hon var väldigt pigg och känslig. Gick super. Jag red även utan stigbyglar, bara för att få långa ben och trampa ner ännu mera och få en bra sits. Var faktiskt när apå att rida barbacka men imed jag var där själv så blev det inte så. Får vänta ett tag tror jag med det. red i säkert över 1 timma. Kom hem runt 19:00. Åt, gjorde läxa och somnade 22:00
Pappas mobil var på laggning så kunde inte filma. 
 
Tisdagens ridpass: vilodag pågrund av en massa läxa.
 
Onsdags ridpass: Igår jobbade jag henne lite som jag gjorde under måndagensridpass. Finlirade på lite saker och rätta till det mera. Mycket omväxlingar i olika tempon. Jag red i ungefär samma övningar som i måndags. Gick super kom hem runt 17:00, åt, läxa, duscha, sova. 
pappas mobil fortfarande på laggning. 
 
Torsdagens ridpass: Idag, blev ingen ridning imed jag slutade sent, så jag fixade mer eller mindre allt i stallet istället. Kom hem runt 16:00, planerade morgondagen imed vi är lediga. 
Pappas mobil är tillbaka det menas med filmning i helgen, en gullig liten film kommer att komma förhoppningsviss. 
 
Fredagens ridpass 01/03: Rida henne lite på gräset, lite trav och lite minde galopp övningar, kommer använda hoppsadeln. Träna på mycket övergångar. Känna på henne hur hon känns om hon är lugn så rider jag ut henne på lördag morgon. 
 
Lördagens ridpass 02/03: Rida ut henne, tempoträning vid damen, om hon är lugn, och inte för stirrig. Kommer även skritta ut henne ordentligt i säkert 30 minuter innan jag börjar, bara för att komma igång med alla musklerna och så. 
 
Söndagens ripass 03/03: Skritta ut henne i en timma ungefär, Träna på lite skrittövningar och så. Ta det lite lugnt. 
 
Måndagens ridpass 04/03: Rida i padocken, en massa dressyr, utan stigbyglar kanske barbacka får helt enkelt se hur hon känns. (Studiedag)
 
Tisdagens ridpass: Kommer longera henne. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0