Ännu en utmärkt hoppträning..

med en fantastisk ponny..
 
Igår åkte jag och pappa iväg till ridhuset för att hoppa lite. Jag körde på lite markarbete. Med mycket serpentiner och så. Jobba henne även över bomar och små hinder. Efter hand höjde vi upp hinderna, och jobbade på den lite högre höjden. Super fin var hon verkligen, hon var taggad men ändå kotrollbar. Ett bra flytt hade hon verkligen. Älskar när hon drar på riktigt innan hinderna, då man får hålla lite häst istället för att trycka fram en ponny med skänklarna, Här är det bara att ramma in henne och upp med blicken och halvhalt så hoppar hon så det smäller om det. 
Snacka om att hon kan hoppa riktigt bra. Det sista språnget (som pappa inte ilmade för att råka klicka på pausknappen på mobilen) då hoppade vi 1m-110cm. Shit asså vad hon hoppade. Med ett riktigt go i galoppen och med ett otroligt fint språng. 
Är verkligen super nöjd med henne. 
 
 
På söndag åker vi iväg med henne igen och sedan blir det standard träning för min tränare varje vecka. Blir då varje tisdag. 
Imorgon är det fredag och då ska jag skritta ut på henne en sväng. Sedan på lördag går jag i skolan fram till 12:00 och sedan när vi slutar så åker jag till stallet och kör på lite markarbete igen. 
 
 
Känner att detta kommer bli rikigt bra asså. 
Shit vad jag älskar att rida denna ponny, hon ger mig ett självförtroende av guld.
Mitt fina hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0